Τρίτη 20 Αυγούστου 2013

Βυζάκια έξω λοιπόν!


Ο θηλασμός,όπως η γέννα και ο θάνατος,είναι ένα γεγονός πέρα από τάξεις και καταγωγές.
Η φύση μας έδωσε μια κοιλιά και μια μήτρα,για να ζούμε την ευτυχία της μητρότητας.Η φύση μας έδωσε γλουτούς,για να αποθηκεύουμε λίπος ,ώστε να ταίζουμε με το σώμα μας τα έμβρυά μας.Η φύση προνόησε και μας έδωσε δυο μεγάλα,υπέροχα στήθη,δύο όμορφα καμωμένες θηλές,σε εμάς καθώς και σε όλα τα άλλα  θηλαστικά,για να μπορούμε να ταίζουμε τα μωρά μας με μια τροφή μέσα από το σώμα στο οποίο μεγάλωσαν.
Βέβαια,η σωστή διατροφή ενός παιδιού εξαρτάται άμεσα απο την καλή διατροφή της μάνας,γι'αυτό και οι λιπόσαρκες γυναίκες της Αφρικής και η κάθε φτωχή και υποσιτισμένη γυναίκα κάθε υποανάπτυκτης και μίζερης γωνιάς αυτού του πλανήτη,κάθε γκέτο και κάθε φαβέλας,κάθε φτωχογειτονιάς και κάθε τσαντιρομαχαλά, αδυνατούν να εκτρέψουν σωστά τα παιδιά τους.Όσον αφορά όμως την ηθική μεριά του ζητήματος,όλες οι γυναίκες είναι θεωρητικά το ίδιο ελεύθερες να θηλάσουν τα παιδιά του,ακόμα και οι Ελληνίδες αριστερές στις εξορίες της Δεξιάς αλλά και οι γυναίκες που μεγαλώνουν τα παιδιά τους εντός φυλακής.
Σήμερα το πρωί,πληροφορηθήκαμε όλοι,δια μέσου της πένας της κοσμογυρισμένης  κας Τριανταφύλλου, ότι  οι τσιγγάνες θηλάζουν τα παιδιά τους στο δρόμο,''καταστρέφοντας'' την ηδη χιμαζόμενη εικόνα της ελληνικής κοινωνίας.Βέβαια,στην περίπτωση της τσιγγάνας,το βάρος πέφτει πιότερο στο φυλετικό και το ταξικό προφίλ της θηλάζουσας και όχι τόσο στο ίδιο το γεγονός του θηλασμού.Η κυρία δεν είχε σπίτι.Κι όμως γέννησε και θηλάζει στο δρόμο,άστεγη και επαίτισσα.

Βέβαια,η κα Τριανταφύλλου ξεχνάει ότι  η φύση δε μας δίνει σπίτια(εκτός αν μιλάμε για σπηλιές).Τα σπίτια τα φτιάξαμε μόνοι μας,για να καλυτερεύσουμε τις ζωές μας,να τις κάνουμε πιο άνετες αλλά και πιο ανθεκτικές απέναντι στα φυσικά φαινόμενα.Ακόμα ,όμως,και όταν οι άνθρωποι απέκτησαν οικίες και οικισμούς και πόλεις και ταξικές κοινωνίες και για πολλούς αιώνες ακόμα,οι γυναίκες θήλαζαν τα παιδιά τους παντού,γιατί αυτό που προείχε ήταν ο κορεσμός του μωρού την ώρα της πείνας του και όχι ο καθωσπρεπισμός και η τυπικότητα της κάθε ''κυρίας''.Η σταδιακή ''κάλυψη'' του θηλασμού ήταν επινόηση των ανώτερων τάξεων,που πάντα έδιναν βάση στη μορφή και όχι στην ουσιά των πραγμάτων.Οι κυρίες των ανώτερων τάξεων ,βέβαια,έκανα πράγματα πολύ πιο επονείδιστα και αφύσικα από το να βγάζουν το βυζί τους μπροστά σε 10,20,100 νοματέους και να ταίσουν το παιδί τους,αλλά αυτό δεν είχε καμία απολύτως σημασία. 

Κάτι ακόμα που φαίνεται να ξεχνάει η κα Τριανταφύλλου-τεχνηέντως υποθέτω-είναι πως όταν η φύση έφτιαξε τους ανθρώπους ικανούς να αποκτήσουν απογόνους,αγνοούσε τη δημιουργία της ταξικής κοινωνίας που ήθελε ανθρώπους σκλάβους ανθρώπων.Αγνοούσε την ανακάλυψη του νεοφιλελευθερισμού και την μεγιστοποίηση του κέρδους και της εκμετάλλευσης του ανθρώπου από τ άνθρωπο .Αγνοούσε τη μελλοντική ύπαρξη ανθρώπων σαν τον Αδόλφο Χίτλερ με την ευγονική του,τη Μάργκαρετ Θάτσερ(τι πρότυπο μητρότητας,αλήθεια!),τον Πινοσέτ και τον Γιάννη Στουρνάρα.Αγνοούσε ότι θα κάποτε,παιδιά που έχουν πάψει προ πολλού να είναι παιδιά,θα γύριζαν 30 και χρονών στα, απειλούμενα από τις τράπεζες,σπίτια των γονιών τους,που κάποτε πληρούσαν τα κριτήρια της κας Τριανταφύλλου για τεκνοποίηση και τώρα κάνουν κωλοτούμπες για να συντηρήσουν όχι εγγόνια,αλλά ενήλικες που νιώθουν εντελώς παράσιτα. Η κα Τριανταφυλλου θέλει και ξεχνάει ότι το φυσικό είναι οι άνθρωποι να τεκνοποιούν και οι κοινωνίες να προστατεύουν.Ξεχνά ότι η κοινωνία είναι ακόμα ένα δημιούργημα του ανθρώπου για την καλυτέρευση της ζωής του,για να μπορέσει να ζήσει ισχυρός εν τη ενώσει του με τους άλλους ανθρώπους και όχι για να παραδίδει τη ζωή του στα χέρια των δημίων του.Από τη στιγμή που αυτή η κοινωνία έχει αφήσει έστω κι έναν άνθρωπο να γεννάει χωρίς την ασφάλεια ενός σπιτιού,σωματικής και πνευματικής τροφής,είναι ξοφλημένη.
Το τελευταίο ,και για μένα εξίσου σημαντικό,έναντι του οποίου βάλλεται εμμέσως η συγγραφέας,είναι ο δημόσιος θηλασμός.Όπως  δείχνουν τα πράγματα, και τα παραδείγματα είναι πολλά,εξίσου αδιάφορη τάξης και κοινωνικής θέσης είναι τελικά και η ανυπαρξία του δικαιώματος σε αυτόν.Το έκανε η κα Κουτσοσταμάτη σε ένα mall,το προσωπικό ασφαλείας της ζήτησε  να σταματήσει.Το έκανε μια κυρία σε ενα εστιατόριο της Σαντορίνης,την έδιωξαν κακείν κακώς.Το έκανε η τσιγγανούλα και έβγαλε την κα Τριανταφύλλου απο τα Fendi κουρέλια της.Τα παραδείγματα αυτά,βέβαια, αφορούν την Ελλάδα,αλλά φαντάζομαι ότι είναι ένα κοινό στοιχείο των δήθεν ανεπτυγμένων κοινωνιών που έχουν περάσει πλέον στη λαίλαπα της αποανάπτυξης,της κρίσης ,του νεοφιλελευθερισμού και του φασισμού.
Η  σταδιακά ακραίως πουριτανευόμενη ελληνική κοινωνία,μέσα στα πλαίσια του πλήρους εκφασισμού της,πάει να ποινικοποιήσει τις πιο όμορφες,τρυφερές,φυσικές και ανθρώπινες εκφράσεις μας,μετατρεποντας τους ανθρώπους σε απλές αναπαραγωγικές και παραγωγικές μονάδες.
 
Όμως αυτό που ξεχνάει και οφείλουμε  να θυμίσουμε στην κα Τριανταφύλλου,είναι ότι  δεν πάει ούτε μισός αιώνας,που οι γυναίκες της ελληνικής υπάιθρου οχι μόνο θήλαζαν τα μωρά  τους δημόσια,δλδ στα χωράφια που έβγαζαν τα χέρια τους για να ζήσουν,αλλά γεννούσαν και δημόσια,όπως κάθε ζωο του κόσμου αυτου.Χωρίς ντροπή.
Αν δεν αντισταθούμε σε αυτό τον απίστευτο φαρισαισμό,με μια κοινωνία να ζητωκραυγάζει στα κωλάδικα κάτω από πρόστυχα γυμνές εκπορνευμένες και κάνει είδωλα τις εκδιδόμενες των εκδοτών, αλλά λοιδορεί μια μάνα που ταίζει το παιδί της δημόσια,όποια κι αν ειναι αυτή,θα είναι σα να πετάμε στα σκουπίδια το παρελθόν μας.Από όποια μεριά κι αν το βλέπουμε.
Ας προτάξουμε τα στήθη μας απέναντι στο φασισμό τους.
 
 

3 σχόλια: